Yine Düşümde Gördüm Seni (yeni şiir)



Not: Bu şiir Doğu Türkistanlı çocuklara ve onlara hasret annelere babalara ithafen yazılmıştır.

Yine Düşümde Gördüm Seni

Yine düşümde gördüm seni bilmem kaç sefer oldu
Başka çocuklara ait bayramlıklar içinde
Tertemiz yatağının başında öylece bekliyorken
Donuk bir tebessümde gizli
Üzülmemeye yeminli bakışlar buldum
Uzansam dedim saçlarını da ben tarasam
Uzadı mesafeler...
Yine düşümde gördüm seni
İp gibi dizilmiş çicekler içinde
Uzak bir avluda saklanmış güneş
Kurgulanmış baharın müjdesi geldi
Hep bir ağızdan söylendi garip türkü
Başkalarına ait masallar dinlendi
Binbir gözlü ejderhanın ikramı
Kızarmış ucuz et sofraya indi
Uzansam dedim ben bölsem ekmeğini
Gizli bir besmele koysam azığına...
Uzadı mesafeler...
Yine düşümde gördüm seni
Başka çocuklara ait oyunlar oynuyorken
Ürküten titrek bir ses duyuldu derinlerden
Durdun hemen, sustun, eğildi başın
Kırmızıya boyandı etraf
Yabancı bir el uzandı karanlıktan
Yabancı bir ninni çalındı,
Uyumaya razı gözlerin kapandı
Uzansam dedim, üzerini de ben örtsem...
Uzadı mesafeler...
Merak ediyorum hiç gördün mü sende beni, bizi
hiç uzadı mı ellerin dokunmak için bana
Duymak isterdim en çok ne istedin benden
ya da neler var düşlerinde
Yine düşümde görünce seni,
Bir kara bulut çöktü üzerime, titredim
Kurudu boğazım, zaten hiç çıkmayan sesim iyice kısıldı
Nasıl söylesem sana en güzel ninnileri
Nasıl tarif etsem göstersem güneşi
Annemden duyduğum masalları anlatsam
Güvercinler getirsem kondursam omuzlarına
Korkma! diye fısıldasam kulağına
Odanı dağıtmanı istesem, yıkamasan ellerini
En son sen otur sofraya,
bırak ben kaldırırım her şeyi...
Kaç akşam geçti böyle, Kaç at ,kaç yılan, kaç maymun ve kaç keçi


Sinan KARDAŞ












Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mabel Matiz -Ya Bu İşler Ne-illuminati ifşası

Cem Karaca`nın Şarkısında Geçen Üçler, Yediler, Kırklar Mevzusu Üzerine...