turkche yi (artık böyle) kim kurtaracak.....

herkes bir şeyler söylüyor ama değişen bir şey yok. bir kulağımızdan girip diğerinden çıkıyor. söyleyenler ise bir yerden sonra söylemekten vazzgeçiyorlar. türkçemizin yozlaş(tırıl)masından bahsediyorum arkadaşlar. peki kim bir şeyler yapacak ?...
ben mi?, oktay sinanoğlu mu?, sadi seferoğlu mu?......., kim? şunu iyi anlayalım artık; türkçemizi bir iki kişinin çabasıyla kurtaramayız. peki ne yapmalıyız?
bence...
nasıl laiklik için meydanlara iniyorsak, o sıcaklarda caddeleri dolduruyorsak ,türkçe içinde en az laiklik kadar önemli olan türkçe için de artık bir şeyler yapmalıyız ama milletçe.
yozlaşma hakkında bir iki şey daha yazmak istiyorum:
bu konuda söylenecek çok şey var ama ben kimseyi sıkmamak için sadece beni en çok rahatsız eden tarafını anlatmak istiyorum.
türkçe kelimeleri ingilizce seslerle yazmak. evet yozlaşma konusunda o kadar ileri gittik ki artık bunu da yapıyoruz. bunu da sırf daha seçkin ve daha farklı olmak için yapıyoruz. bir çok dükkan artık bu şekilde isimlendiriliyor ve bu şekilde isimlendirilmesinden dolayı daha çok müşteri çekerek de ödüllediriliyor. çözüm basit aslında böyle yapanlara hemen cezasını vermek. daha fazla göz yummuya tahamülümüz kalmadı. inanın önceden güler geçerdim ama artık o gördüğüm dükkanları dağıtmak
geliyor içimden. neyse ben çok sinirleniyorum. ama dediğim gibi söylenecek çok şey var bu konuda..... belki daha sonra, daha geniş bir şekilde bu konuyu ele alabilirim... şimdi TRT nin hazırladığı bir video yu izleyebilirsiniz.

VURUN TÜRKÇE`YE


Cumhurbaşkanı SEZER de bu konuda bir şeyler söylemiş
Cumhurbaşkanı Türkçeye Dikkat Çekti

Yorumlar

  1. Güzel Türkçe'mizin kirlenmesi beni de oha falan yapıyor, kuul olmaya çalışıyorum ama bi türlü rilaks olamıyorum, ok?

    YanıtlaSil
  2. evet bir de o var dostum. ingilizce kelimeleri türkçe seslerle ifade ediyorlar. sorun gittikçe büyüyor..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

küfür istemiyoruzzzz

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mabel Matiz -Ya Bu İşler Ne-illuminati ifşası

Cem Karaca`nın Şarkısında Geçen Üçler, Yediler, Kırklar Mevzusu Üzerine...