PARDUS tan haberiniz var mı?


Arkadaşları PARDUS u duydunuz mu?.Ben de internette rastgele dolaşırken gördüm.galiba bu pardus TÜBİTAk ın geliştirdiği bir İŞLETİM SİSTEMİ imiş. ama bundan niye kimsenin haberi yok niye reklam yapılmıyor acaba!!!. Bence TÜBİTAK ın böyle bir girişimde bulunması gerçekten gurur verici ama dediğim gibi biraz da tanıtım gerekli. buraya bunları yazma amacım da kendi çapımda PARDUS u tanıtabilmek.
--------------TÜBİKTAN---------------------
Pardus, TÜBİTAK-UEKAE (Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü) bünyesinde yürütülen bir işletim sistemi geliştirme projesidir. Pardus açık kaynak kodlu ve GPL (GNU Genel Kamu Lisansı) ile dağıtılan bir özgür yazılımdır.
Özgür yazılımlar kullanıcılarına diledikleri gibi çalıştırma, çoğaltma, inceleme ve değiştirme, ve yeniden dağıtma özgürlüklerini koşulsuz olarak verirler. Bu özgürlükler sayesinde kapalı kodlu ve sahipli yazılımlara göre daha fazla güvenlik, esneklik ve tasarruf sağlarlar.
Pardus 2007, proje kapsamında 18 Aralık 2006 tarihinde yayımlanan işletim sistemi sürümüdür. Tek bir CD ile kısa sürede ve kolayca işletim sistemi ve çok sayıda yazılım paketi sisteme kurulur, hızla ve kolayca üretken hale gelinir.
Pardus kullanmak için nedenleri merak ediyorsanız burada bazı yanıtlar bulabilirsiniz. Pardus 2007'nin size neler sağlayacağını görmek için bu sayfadaki ekran görüntüsü ve videolara göz atabiliriniz.
--------------TÜBİKTAN---------------------
video için siteye gitmeye gerek yok ben youtube tan buraya kadar getirdim.


Buraya tıklayarak TÜBİTAK ın Türk işletim sistemi PARDUS için hazırladığı web sitesinden daha fazlka bilgi edinebilisiniz.

Yorumlar

  1. pardus ne demekmiş acaba

    YanıtlaSil
  2. pardus latincede anadolu parsı demek oluyormuş. bir çeşit kaplan yane.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

küfür istemiyoruzzzz

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mabel Matiz -Ya Bu İşler Ne-illuminati ifşası

Cem Karaca`nın Şarkısında Geçen Üçler, Yediler, Kırklar Mevzusu Üzerine...